본문 바로가기
공부/영어

[영어] 생활영어 예문 #2

by castberry_ 2021. 4. 3.
반응형

2021.04.02 - [공부/영어] - [영어] 생활영어 예문 #1

 

[영어] 생활영어 예문 #1

Hello, professor? 교수님 안녕하세요 Professor, I have a lot of assignments. 교수님 과제가 많아요 What did you eat for lunch today? 오늘 점심은 무엇을 먹었나요? What is your favorite hobby? 좋아하..

dinae.tistory.com


28문장입니다.

 

My hobby is blogging.

저의 취미는 블로그입니다.

 

I sometimes write blog

가끔 블로그 글쓰기를 합니다.

 

I'm a nocturnal person.

저는 야행성 사람입니다.

 

Java is fun.

자바는 재밌습니다.

 

What time is it now?

지금 몇 시입니까?

 

It's nine o'clock now.

지금은 9시입니다.

 

Organize what you learned in the class.

수업에서 배운 내용을 정리합니다.

 

I was sleeping at that time.

저는 그 시간에 자고있었습니다. 

 

It's been 3 years since I started blogging.

블로그를 시작한지 3년이 지났습니다.

 

I want to make a developer a profession.

저는 개발자를 직업으로 원합니다.

 

I play badminton with my friend.

저는 배드민턴을 친구와 함께 합니다.


728x90

This class is very difficult.

이 수업은 매우 어렵습니다.

 

Turn it in the microwave for 2 minutes.

전자레인지에 2분간 돌리면 됩니다.

 

It happened on April 14th.

4월 14일에 그런 일이 있었어요 

 

Turn on developer mode.

개발자 모드를 키세요

 

It doesn't perform well.

성능이 좋지 않아요

 

My shoulders feel stiff.

어깨가 뻐근해요

 

I walked to the hospital.

걸어서 병원에 갔어요 

 

I took the bus to school at five.

5시에 버스타고 학교로 왔어요

 

There's an event in July.

7월에 행사가 있어요

 

I have a zoom class at eight, so I have to go out later.

8시에 줌 수업이 있어서 이따가 나가봐야해요 

 

I went to bed at 10 yesterday.

나는 어제 10시에 잠자리에 들었다.

 

I woke up at 7 o'clock.

오늘 7시에 일어났어요

 

The cherry blossoms are very pretty today.

오늘 벚꽃이 매우 예뻐요

 

Which country are you from?

어느 나라에서 오셨나요?

 

Where are you from?

너는 어디 출신이니?

 

I live in A area.

나는 A지역에 살아

 

What's your job?

직업이 뭐에요?

반응형

댓글